Viser et enkelt resultat
Viser alle 9 resultater
Viser alle 10 resultater
Viser et enkelt resultat
Endnu tidligere, der kan sættes ind med lyd-ret træning og brug af LæseSkriveTeknologi, endnu bedre.Indsatsen kan sagtens begynde før skolegangen, og er gavnlig for ALLE, der er langsomme læsere eller ordblinde. Ak
-Læsning af lydbøger
-Benytte ”tale til tekst” på tablet eller smartphone
-Tale om sprog, fx sjove udtryk og ord
-Tapping, sansemotorisk understøtning af lydtræning
tiviteter kan være:
Følgevirkninger af ordblindhed:
Børns socialliv er ofte i skolen, hvor de måler sig mod hinanden, også på faglige færdigheder. Når en elev ikke oplever han/hun læser eller skriver lige så godt som andre, kan vedkommende udvikle undvigestrategier, for enten ikke at skulle udstille de manglende færdigheder over for kammeraterne eller for at holde på den sociale status. Undvigestrategier kan udfolde sig på mange måder: Blive klassens klovn, trække sig fra det sociale, blive urolig, blive ”doven” at lærerne er dumme og mange flere. En intervention i form af privatundervisning kan være vejen frem.